PowrótNajważniejsze wiadomości o Mercedes-AMG Petronas w Formule 1 w lutym 2025
Mercedes-AMG Petronas rozpoczął luty 2025 z dużymi oczekiwaniami po prezentacji nowego bolidu W16 podczas cyfrowej premiery 24 lutego, którą szef zespołu Toto Wolff nazwał „wspaniałą nową erą” po odejściu Lewisa Hamiltona do Ferrari. Fani po raz pierwszy zobaczyli design W16, łączący srebro i czerń z mniejszymi motywami gwiazdy, odzwierciedlając elegancki powrót do tradycyjnych barw Mercedesa podczas F1 75 Live 18 lutego w Londynie. George Russell, teraz główny kierowca zespołu, i debiutant Andrea Kimi Antonelli zaliczyli udane testy w Bahrajnie 26–28 lutego, gdzie Antonelli prowadził rano pierwszego dnia z czasem 1:31.428, a Russell zakończył ostatni dzień testów jako najszybszy z czasem 1:29.999, co wskazało na obiecujący start sezonu 2025.
Najważniejsze wyniki i forma drużyny
Mercedes-AMG Petronas zaprezentował mocne wyniki podczas testów w Bahrajnie, gdzie zespół przejechał 148 okrążeń pierwszego dnia i ponad 600 okrążeń przez trzy dni, co wskazuje na niezawodność W16. Najszybszy czas Russella na ostatnim dniu testów, 1:29.999, i szybki czas Antonelliego, 1:31.428, w pierwszej sesji pokazały, że zespół może być konsekwentnym konkurentem, ale posty na X pokazują mieszane reakcje fanów – niektórzy są optymistyczni, inni kwestionują, czy Mercedes może znów dominować, jak w latach 2014–2021. Zespół przyznał potrzebę ulepszenia aerodynamiki W16 i strategii po testach, ale Wolff wierzy, że zespół może stanąć na podium w sezonie 2025, jeśli uniknie „pułapek” z poprzednich lat.
Transfery, kontuzje i spekulacje
Odejście Lewisa Hamiltona do Ferrari po sezonie 2024 to największa zmiana dla Mercedes-AMG Petronas, podczas gdy przyjście 18-letniego Andrei Kimi Antonelliego jako nowego partnera George’a Russella przynosi duże nadzieje dla zespołu. Nie zgłoszono kontuzji, ale posty na X wskazują na presję na Antonelliego z powodu jego ostatnich wypadków w innych seriach, co wywołało debaty o jego gotowości do F1. Spekulacje o możliwym powrocie Valtteriego Bottasa jako kierowcy rezerwowego rosną, a zespół rozważa wzmocnienie zespołu technicznego na sezon 2026, kiedy wejdą nowe regulacje. Fani są podekscytowani nową erą, ale zdenerwowani potencjalnymi błędami Antonelliego.
Reakcje kibiców i oczekiwania
Kibice są podekscytowani nowym W16 i potencjałem Antonelliego, ale sfrustrowani brakiem sponsorstwa INEOS, co pozostawiło puste miejsce na malowaniu, oraz wysokimi cenami biletów na Grand Prix, co doprowadziło do protestów na X. Posty na X pokazują mieszane reakcje – niektórzy chwalą Russella za jego przywództwo i wizję Wolffa, inni krytykują niewystarczające ulepszenia W16 po trzech latach bez tytułów. Fani wierzą, że Mercedes-AMG Petronas może rywalizować z McLarenem i Red Bullem w marcu, jeśli zespół zoptymalizuje samochód, a Antonelli poradzi sobie z presją.
Co czeka Mercedes-AMG Petronas w marcu
W marcu Mercedes-AMG Petronas czeka początek sezonu Formuły 1 na Grand Prix Australii, 14–16 marca na Albert Park, gdzie fani oczekują debiutu Antonelliego i występów Russella przeciwko Verstappenowi z Red Bulla i Leclercowi z Ferrari. Zespół skupi się na poprawie aerodynamiki W16 i konsekwencji po testach, podczas gdy spekulacje o przyszłości Antonelliego i technicznych strategiach na 2026 rok nadal podgrzewają zainteresowanie. Kibice mają nadzieję, że Mercedes-AMG Petronas przywróci dominację z lat 2014–2021, jeśli Wolff i zespół dotrzymają obietnic powrotu na szczyt.
Liverpool
Barcelona
Manchester City
Arsenal
Chelsea
Real Madryt
Manchester United
Tottenham
West Ham United
Figurki SoccerStarz
Paris Saint Germain
AC Milan
Bayern Monachium
Reprezentacja piłki nożnej
FC Celtic
Newcastle United
Borusia Dortmund
Juventus
Inter Milan
FC Everton
Lionel Messi
SSC Napoli
Cristiano Ronaldo
Leicester City
Erling Haaland
FC Rangers
Robert Lewandowski
Fulham
Aston Vila
Bayern Leverkusen
Kylian Mbappé
Jude Bellingham
AS Roma
Neymar Jr
Atletico Madrid
Lazio Roma
Valencia
Sunderland
SL Benfica
FC Sevilla
Real Betis
Athletic Bilbao
Werder Bremen
FC Porto
Sporting CP
Słynni piłkarze
EURO 2024
Paul Pogba
Mohamed Salah
Boston Bruins
Chicago Blackhawks
Pittsburgh Penguins
Reprezentacje hokejowe
Toronto Maple Leafs
Washington Capitals
New York Rangers
Vegas Golden Knights
Detroit Red Wings
Edmonton Oilers
San Jose Sharks
Maseczki
Los Angeles Kings
Philadelphia Flyers
Florida Panthers
Seattle Kraken
New Jersey Devils
Tampa Bay Lightning
NHL produkty
Dallas Stars
Montreal Canadiens
St. Louis Blues
Anaheim Ducks
Nashville Predators
Winnipeg Jets
New York Islanders
Colorado Avalanche
Carolina Hurricanes
Arizona Coyotes
Calgary Flames
Buffalo Sabres
Vancouver Canucks
NHL pudełka
Minnesota Wild
Ottawa Senators
Columbus Blue Jackets
Hartford Whalers
Utah Hockey Club
Minesota North Stars
Qubec Nordiques
Toyota Gazoo Racing
Ferrari
Mercedes AMG Petronas
Red Bull Racing
Hyundai Motorsport
Williams
BMW Motorsport
Porsche Motorsport
Aston Martin
Formuła 1
WRC championship
McLaren Honda
Alfa Romeo Racing
Alpine F1
Lamborghini
Stake Kick Sauber
Visa Cash App RB
Haas F1
Ayrton Senna
Hertz Team Jota
AlphaTauri
Valentino Rossi
Red Bull KTM
Francesco Bagnaia
Franco Morbideli
Tony Cairoli
Romano Fenati
Marc Marquez
Maverick Vinales
Alvaro Bautista
Marco Simoncelli
Marco Bezzecchi
Jorge Lorenzo
Andrea Iannone
Cal Crutchlow
Niccolo Antonelli
Pol Espargaro
Bradley Smith
Troy Bayliss
Andrea Migno
